FAQ


Hur tecknar jag abonnemang?

Kontakta kundansvarig Medibas Kafai Wong via e-post kafai.wong@medibas.se, eller telefon +46 (0)73 957 89 77. Du kan också fylla i formuläret här så tar vi kontakt med dig.
Tänk på att under registreringsprocessen så kommer du få information om att ett mail skickas till dig. Det mailet innehåller en länk för att aktivera/verifiera ditt konto. Du måste följa den länken innan din registrering anses som klar. Om du inte får något mail kolla i din mapp för skräppost.

Vad kostar abonnemangen?
Se under fliken Abonnemang i menyn. Alla priser är är exklusive moms.

Hur betalar jag?
Efter att du beställt ett abonnemang skickas en faktura till den mailadress du uppgivit som betalningsmottagare. Betalningsvilkor är 30 dagar.

Hur väljer jag kurs?
Om du har köpt ett abonnemang så kan du när du är inloggad gå till Mina sidor - Mina abonnemang och där klicka på ditt aktiva abonnemang. Du kommer då till en sida med de kurser du har tillgång till och där kan du starta eller dela en kurs med en kollega.
Vill du bara se vilka kurser vi erbjuder kan du gå till Kurser i menyn.

Vad är en biljett?
I alla abonnemang ingår 3 biljetter per kurs. Det betyder att varje kurs kan genomföras 3 gånger så länge som abonnemanget är aktivt. Det kan vara användbart om inte alla är på plats första gången, eller om det under 12-månaders perioden kommer ny personal, eller bara som repetition.
En biljett anses som förbrukad efter man loggat in och svarat på första frågan.

Läs mer om hur du kan dela biljett med kollega nedan.

Hur länge kan jag använda mina biljetter?
Dina delade biljetter går att använda så länge som abonnemanget är aktivt. 

Kan jag dela biljett med kollega på min arbetsplats?
Ja. Om du loggar in och går Mina sidor - Mina abonnemang och där klickar på ditt aktiva abonnemang så kommer du till en sida med de kurser du kan dela. Nederst på varje kurspresentation finns en dela-symbol. Klicka på dela-symbolen och fyll i kollegans mailadress så får mottagaren ett meddelande om inbjudan till kursen. Kollegan behöver då enbart klicka på länken hen fått för att starta kursen. 

Hur vet jag hur många biljetter jag har kvar per kurs?
Varje kurs har 3 biljetter. Under Mina sidor - Mina abonnemang klickar du på ditt aktiva abonnemang. På sidan ser du alla dina kurser och information om hur många gånger ni kan dela kursen.

Kan jag ändra lösenord?
Logga in till Mina sidor där hittar du information om ditt konto och den organisation du representerar. Där kan du även ändra ditt lösenord.

Kan jag själv ändra kundprofil?
Nej, om ni till exempel byter namn eller adress så måste ni kontakta supporten.

Vad har jag för kundnummer?
Mina sidor hittar du information om ert konto, inklusive kundnummer.

Hur får deltagarna diplom?
Vid starten för varje kurs kan man ange namn och e-post till de som deltar på kurssessionen. Diplomen sänds till dessa adresser efter avslutad kurs. 

Vad krävs det för teknisk utrustning?
En dator/laptop och en internetuppkoppling. Utbildningarna är tänkta att genomföras i grupp så vi rekommenderar uppkoppling till stor skärm så alla ser bra antingen via projektor eller TV-skärm.
Vi rekommenderar att ni använder senaste version av webbläsarna Chrome, Edge eller Firefox.

Kan man använda mobiltelefonen för att genomföra kursen?
Ja men det rekommenderar vi definitivt inte. Detaljer i kursmaterialet kan var svårt att uppfatta på en sådan liten skärm. Använd helst en vanlig skärm i upplösningen 1920 x 1080.

Hur säger jag upp mitt abonnemang?
Under Mina sidor och Mina abonnemang hittar du ditt abonnemang. Till vänster om ditt abonnemang finns en informations-ikon. Om du klickar på denna kommer du till Abonnemangsinformation där du enkelt kan säga upp ditt abonnemang.

Förnyas mitt abonnemang automatiskt?
Ja, våra abonnemang förnyas alltid automatiskt efter periodens slut om det inte är uppsagt senast 30 dagar innan periodens slut. 
Har du ett 6-månaders abonnemang kommer det  förnyas till ett ettmånaders abonnemang. 

Jag har en annan fråga som inte besvaras här, vad gör jag nu?
Skicka din fråga till supporten. Vi svarar alltid så fort som möjligt.